سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 
روان شناسی، اعصاب و غدد
 
 
مؤمن نسبت به لغزش برادرش، مهربان و آسانگیر است و [حقّ ] دوستی دیرین را رعایت می کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله] 
»» چهل نکته دوم را به منزله چهل راهکار برای آسودگی خاطر همراه داشته

چهل نکته دوم را به منزله چهل راهکار برای آسودگی خاطر همراه داشته باشید و در مواقع لزوم بکار بندید . صرف مطالعه این راهکارها آرامش به دست نمی دهد ، بلکه عمل بدان موجب آرامش می شود .
1-لذت راه رفتن با قدمهای بلند
بعضی از ورزشها ، شکنجه آور هستند . ولی راه رفتن ، ساده و لذتبخش است . هر روز مقدار معینی راه بروید ، البته نه از روی اجبار ، بلکه به دلخواه . اگر این کار با نگرشی صحیح انجام شود ، مطمئن باشید که مؤثرترین راه برای تغییر شخصیت هیجانی به یک شخصیت آرام را پیموده اید .
2-چند دقیقه چرت بزنید
اگر احساس می کنید که در طول روز به چرت زدن نیاز دارید ، این کار را انجام دهید . وقتی ببینید ، پس از چند دقیقه چرت زدن ، چگونه احساس آرامش می کنید ، حتماً متعجب می شوید . حتی پشت ماشین تحریر نیز می توانید چرت بزنید .
3-با مواد نپخته شروع کنید
هر وعده غذایی خود را با خوردن میوه و سبزیجات نپخته آغاز کنید . این غذاهای قلیایی نه تنها ایجاد آرامش می کنند ، بلکه نظمی خاص به یک وعده غذا می بخشند .
4-پاهای خود را مالش دهید
پاهای خود را در محلول روغنهای آرامبخش و مرطوب کننده قرار دهید و آنها را مالش دهید . طولی نمی کشد که احساس آرامش می کنید .
5-زندگی را ساده بگیرید
هر چه کارهایتان کمتر باشد و هر چه مالکیت تان محدودتر و مسؤلیت تان کمتر باشد ، فشار روانی کمتری بر شما وارد می شود .
6-در صندلی عقب ماشین بنشینید
با اینکه ممکن است از رانندگی لذت ببرید ، اما رانندگی کاری است که فشار روانی زیادی ایجاد می کند .اگر خواستید به مسافرت بروید و راحت هم باشید ، در صندلی عقب ماشینی بنشینید که به رانندگی راننده آن اطمینان داشته باشید .
7-مؤدب باشید
مؤدب بودن را تمرین کنید ، نه برای خوشایند دیگران بلکه برای احترام به خودتان . مهم نیست که مخاطب شما مؤدبانه برخورد کند یا نه ، شما مؤدبانه رفتار کنید و مطمئن باشید که از این کار احساس خوبی خواهید داشت .
8-خواسته های دست یافتنی
بین خواسته های معقول و دست یافتنی و خواسته های غیر معقول و دست نیافتنی خود تفاوت بگذارید . انرژی و وقت خود را صرف کارهایی کنید که قادر به انجام آنها هستید .
9-گرم باشید
بدن سرد دیرتر آرامش می پذیرد . مالش شدید دستها به هم ، کمک می کند که احساس گرما کنید . همیشه آرامش به دنبال احساس گرما می آید .
10-شنا کردن ماهیها را تماشا کنید
آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا تماشای چند ماهی که در آب شنا می کنند ، آرامبخش است ؟جوابش خیلی ساده است ! ماهیها آرام شنا می کنند ، آرام تنفس می کنند و همین باعث ایجاد آرامش در شما می شود . تماشای ماهی مانند خیره شدن به دریاست .
11-آرامش با تصورات
تصور کنید که در روستایی در جنوب جزایر اقیانوس آرام هستید . خود را روی ماسه های ساحل ببینید . به لباس خود ، به نحوه ایستادنتان ، به بادی که به موهایتان می خورد ، به آرامش و به لبخند محو صورتتان توجه کنید . تصور کنید ، اگر انجا بودید چه احساسی داشتید.
12-نگاهتان مثبت باشد و مثبت فکر کنید
سعی کنید فکرهایتان مثبت باشد . موقع حرف زدن ، دقت کنید که از کلمات مثبت استفاده کنید تا احساس مثبتی داشته باشید . بعد بقیه کارها را به این احساس بسپارید .
13-کشف کنید
وقتی در حال یادگیری چیزی هستید و می خواهید اطلاعاتتان را افزایش دهید ، کمتر احساس نگرانی می کنید . شما می توانید در مکانهایی که فکرش را نمی کنید ، بیشتر از هر جا یاد بگیرید .
14-رابطه زناشویی داشته باشید
آرامشی که پس از یک رابطه جنسی مشروع در انسان ایجاد می شود . در بسیاری از شرایط گوناگون مؤثرتر است . (همچنانکه قرآن کریم می فرماید : خلق لکم ازواجاً لتسکنوا الیها – همسران را برای ایجاد آرامش برای شما خلق کردیم . به نظر سهم آرامش مردان پس از رابطه زناشویی ، بیش از سهم زنان است ! ن).
15-انبساط عضلات
یک بار بعضی از عضلات خود ، مانند بازو و یا پایتان را منقبض کنید و سپس به سرعت آنها را رها کنید . تفاوت میان«انقباض»و«انبساط»معنی آرامش است . سعی کنید ، در موقع لزوم این احساس را ایجاد کنید .
16-از تغییر و تحول استقبال کنید
برای شکستن و از بین بردن الگوهایی که در طول روز باعث فشار روانی می شوند ، هیچ چیزی مثل تغییر و تحول مؤثر نیست . گهگاهی تصمیم بگیرید ، کاری انجام دهید که معمولاً انجام نمی دادید ، مثل انتخاب راههای تازه برای رسیدن به خانه . با گذشت زمان از تغییر استقبال کنید .
17-تسبیح در دست بگیرید
از انرژی عصبی ای که در انگشتان و دستتان جمع شده است برای حرکت دادن دانه های تسبیح استفاده کنید 
18-یک بار هم که شده ، تلفن را فراموش کنید
دست کم باید یک یا دو بار در روز ، گوشی تلفن را بر ندارید و بدانید که همیشه تماسهای ضروری تکرار خواهند شد . به این ترتیب ، یک فشار از فشارهای زندگیتان کم می شود .
19-برای پیروز شدن بر نگرانیهای خود برنامه ریزی کنید
هر روز ، زمان بخصوصی را برای فکر کردن روی مسایل و مشکلات در نظر بگیرید و نگرانیتان منحصر به همان لحظه ها باشد . با گذشت آن چند دقیقه نگرانیها را هم فراموش کنید و دیگر نگران نباشید .
20-اعتیاد را تشخیص دهید
اگر تملایاتی که باعث ارضای روانیتان می شوند را در مواردی مانند ؛ نیکوتین ، شکلات ،کافئین ، الکل و یا از این قبیل ، پیدا کنید ، باید بدانید که اینها برای رسیدن به آرامش ، کمکی به شما نخواهند کرد ، بلکه فقط ایجاد عادت می کنند . اعتیاد را تشخیص دهید و جایگزینی برای آن پیدا کنید . سپس احساس آرامش کنید .
21-حوله مرطوب روی صورت خود بگذارید
متخصصان زیبایی و آرایشگرهای با تجربه ، همیشه به مشتریهای خود سفارش می کنند که برای رهایی از فشار عصبی حوله گرم و مرطوب روی صورت خود بگذارند . هیچ چیز بهتر از این وسیله ، فشار عصبی را از چهره دور نمی کند . این سفارش منطقی را به کار بندید .
22-گیجگاه خود را ماساژ دهید
برخی از نقطه های رهایی از فشار عصبی در ناحیه گیجگاه قرار دارند . وقتی عمل بازدم را انجام می دهید ، گیجگاه خود را کمی فشار دهید و وقتی عمل دم را انجام می دهید ، فشار را کمتر کنید .
23-آرام راه بروید
سرعت حرکت شما با احساستان رابطه مستقیم دارد . آرام راه بروید و حرکات بدن خود را آرامتر کنید ، طولی نمی کشد که آرام خواهید شد .
24-در همه کارهایتان به دنبال اعجاز باشید
شکی نیست که کسانی بیشترین بهره را از زندگی خود می برند که در همه کارها ، حتی کارهای کوچک به دنبال اعجاز هستند . این مهارت را پرورش دهید ، حتماً نتیجه آن آرامش و رضایت است .
25-آب گرم بنوشید
یک لیوان آب سرد می تواند بیش از هر نوشیدنی دیگری به شما آرامش بدهد . باید بدانید که یک فنجان آب گرم ، حتی از آن هم بیشتر مؤثر است و زودتر شما را آرام می کند .
26-به دور دستها نگاه کنید
بهترین زمان برای آرامش چشمها زمانی است که به دور دستها نگاه می کنند ، مخصوصاً نگاه کردن به مناظر طبیعی . وقتی چشمها در آرامش باشند ، بدن آرام خواهد بود .
27-لبخند بزنید
لبخند ، تمام عضلات اصلی صورت را آرام می کند . همچنین لبخند باعث می شود که زنجیره ای از واکنشهای احساسی ایجاد شود و احساس خوشایندی به شما دست دهد .
28-تنها یک مهلت را قبول کنید
قراردادها و نگرانی از پایان یافتن مهلت آنها ، ریشه بسیاری از فشارهای روانی هستند . در یک زمان ، فقط یک قرارداد را قبول کنید . تنها از این طریق است که می توانید تعهد خود را عملی سازید .
29-به بزرگواری عادت کنید 
سعی کنید بخشنده باشید و به افراد مختلف کمک کنید . مهربان باشید و از دیگران تعریف کنید . در نهایت کسی که از کارهای شما خوشحال خواهد شد ....خود شما هستید .
30-در آب شناور شوید 
در استخر شنا ، یا حتی در جایی پر از آب ، مثل وان حمام شناور بمانید . احساس بی وزنی ، نگرانیها را کاهش می دهد .
31-شخصیت خود را از تیپ A به B تغییر دهید
در حالی که غذاهای حاوی ویتامین A آرامبخش هستند ، غذاهای حاوی ویتامین B، باعث جنب وجوش و تحرک می شوند . لوبیا ، نخود فرنگی ، تخمه و دانه های مختلف ، جوانه گندم و جوی پوست نکنده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید .
32-زمان عقب نشینی را تشخیص دهید
در هر تلاش و کوششی ، سر انجام زمانی فرا می رسد که قصد و نیت ، تعیین کننده نیست و خود تلاش هدف می شود . دانستن اینکه چه وقت باید به مسئله بعدی پرداخت ، تخصص بسیاری از افراد آرام است .
33-دوستیهایتان را تقویت کنید
اگر در انجام کار و مسؤلیتهایتان جدی هستید ، به یاد داشته باشید که مهمترین مسئله ای که باعث پشیمانی می شود ، نادیده گرفتن روابط است . پس یادتان باشد که روابط خود را با دوستان نادیده نگیرید . کار ناتمام را می شود بعداً تمام کرد .
34-با رفتار خوب ، روی دیگران اثر بگذارید
همان طور که رفتار و حالات جمع می تواند روی افراد اثر بگذارد ، فرد مصمم و با اراده هم می تواند روی جمع تأثیر بگذارد . سعی کنید با حرکات آرام ، با صحبت کردن شمرده و ... احساس آرامش را به جمع منتقل کنید .
35-گفتن «نه» را تمرین کنید
قبل از آنکه فکر و ذهنتان تحت تأثیر موضوعی قرار بگیرد ، می توانید کارهای زیادی را انجام دهید . سعی کنید آن کاری را انجام دهید که می خواهید ، سپس مؤدبانه ، اما محکم تمام درخواستهای دیگر را نپذیرید .
36-نگرانیهایتان را بنویسید
چیزهایی که باعث نگرانی شما می شوند را ، یکی یکی روی کاغذ یادداشت کنید . حتماً تعجب می کنید که می بینید با همین کار کوچک نگرانیهای شما رفع می شود . پس از یادداشت مشکلات خود ، باید احتمال وقوع آنها را بازنگری کنید . 90% مواقع این احتمال بعید به نظر می رسد .
37-پاهای خود را بالاتر قرار دهید
گهگاهی ، مخصوصاً زمان خستگی ، پاهای خود را بالاتر از سایر نقاط بدن قرار دهید . مثلاً به پشت بخوابید و پاهایتان را روی میز کوچکی یا پشتی بگذارید . این کار گردش خون را بهبود می بخشد و در شما آرامش ایجاد می کند .
38-لحظات زیبا را ثبت کنید
لحظه های زیبای زندگیتان را بنویسید ، از آنها عکس بگیرید و یا آن را در رایانه خود ضبط کنید . سپس بیشتر وقتها آنها را به یاد بیاورید و درباره شان فکر کنید و لذت ببرید . یادآوری این لحظات را با کارهای روزانه خود بیامیزید .
39-چراغها را خاموش کنید
وقتی گرفتار یک روز پرکار و مملو از فشار روانی شدید ، به جای آرام و تاریکی بروید و به صدای نفسهایتان گوش کنید . کم کم احساس می کنید آرام شده اید .
40-محصولی پرورش دهید
باغبانها ، زمانی که مشغول باغبانی هستند ، آرامترین افراد هستند . شما نیز مانند آنها محصولی پرورش دهید تا به آرامش برسید .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امیر حسین ( شنبه 89/11/23 :: ساعت 4:14 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

هدیه مناسب برای آقایان
هوش هیجانی
هوش هیجانی
افسردگی چیست؟
الگوی خوب کیست؟
خشم و کنترل آن
[عناوین آرشیوشده]


هدیه مناسب برای آقایان .
 

>> بازدید امروز: 13
>> بازدید دیروز: 16
>> مجموع بازدیدها: 172774
» درباره من «

روان شناسی، اعصاب و غدد

.::مرجع کد آهنگ::.

.::دریافت کد موزیک::.



» پیوندهای روزانه «

بازیهای هیجانی و مهیج [4]
[آرشیو(1)]

» آرشیو مطالب «
بهمن 89
اردیبهشت 90

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «
لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی)
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani
منبر مکتوب
قیدار شهر جد پیامبراسلام
نرم افزارهای، مالی، اداری حسابداری، انبارداری
طب سنتی@
قزل باغچه
****شهرستان بجنورد****
مشاور
ماییم ونوای بینوایی.....بسم الله اگرحریف مایی
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
.: شهر عشق :.
کارشناس مدیریت دولتی
منطقه آزاد
روانشناسی زنان و مردان
خاطرات و دل نوشته های دو عاشق
عاشقتم
قافیه باران
سایت حقوقی قانون ایران + www.LawIran.ir
نرم افزارمکانیک،الکترونیک، شیمی، معماری، عمران، نقشه کشی
کلبه تنهایی
عمو همه چی دان
گروه اینترنتی جرقه داتکو
انجمن محرمانه
نهِ/ دی/ هشتاد و هشت
رویابین
منتظران مهدی(عج)
اسرائیل کودک کش، اسرائیل بچه کش، اسرائیل آدم کش، اسرائیل تروریست
عاشورای سرخ،انتظارسبز
Hunter
ازتومی نویسم
و خدایی که در این نزدیکیست
عدالت جویان نسل بیدار
صل الله علی الباکین علی الحسین
شایگان♥®♥
آهنگهای بروز دنیا
برای خودم
* امام مبین *
دکتر علی حاجی ستوده
چه توا.............
مینویسم بنام خواهرم آیــــــــات
داستان های زیبا وخواندنی
بهترین ها برای شما
سایه
فیلم، کارتون، سریال ایرانی، خارجی، موسیقی پاپ، کلاسیک
من هیچم
روان شناسی
آرایشی، بهداشتی
گالری دستبند، انگشتر، گردنبند، سرویس، گوشواره
نرم افزارهای مالی، اداری حسابداری و انبارداری
نرم افزارهای سیستم عامل، طراحی گرافیک، برنامه نویسی
گالری بازیها و سرگرمیهای حادثه ای و فکری
سیستم عامل، طراحی گرافیک و برنامه نویسی
گالری نرم افزارهای مکانیک، برق، الکترونیک، شیمی، معماری، عمران
بهترین نرم افزارهای آموزشی زبان برای ایرانیان
سریال و فیلم، کارتون های ایرانی خارجی و بازیهای هیجانی، تی شرت
سریال ها، فیلم ها، کارتون های اورجینال ایرانی و خارجی
کیتهای الکترونیکی، لوازم منزل، خودرو، موبایل، الکترونیکی
بهترین نرم افزارهای آموزشی برای ایرانیان
بهترین ها برای ایرانیان
بهترین نرم افزارهای موبایل سامسونگ، سونی اریکسون، موتورلا، نوکیا
سی دی آموزش زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، عربی، اسپانیایی
گالری نرم افزار آموزشی درسی، دانشگاهی، کامپیوتر، فنی مهندسی،کودک
سی دی های آموزشی درسی، دانشگاهی، کامپیوتر، فنی
بهترین لوازم منزل،خودرو،کامپیوتر، موبایل و کیتهای الکترونیکی
بزرگترین مرکز زیور آلات دستبند، انگشتر، گردنبند، سرویس، گوشواره
نرم افزارهای، مالی، اداری حسابداری برای ایرانیان
بهترین کتب، مهندسی، روانشناسی، مدیریت، اقتصاد، لغت
نرم افزارهای کاربردی مکانیک، برق، الکترونیک، شیمی
لوازم آرایشی، لاغری، بهداشتی، عطر، ادکلن
نرم افزار آموزش زبان های انگلیسی
والپیپر ویندوزxp، عکسهای رویایی و زیبا از طبیعت
کتب مهندسی، روانشناسی، مدیریت، اقتصاد، لغتنامه
خرت و پرت منزل،خودرو،کامپیوتر، موبایل و کیتهای الکترونیکی
بهترین های نرم افزار آموزشی درسی، دانشگاهی، کامپیوتر، فنی مهندسی
سیستم عامل ونرم افزارهای طراحی گرافیک
بهترین نرم افزارهای آموزشی برای ایرانیان
کتب الکترونیک، مجلات روانشناسی، مدیریت، اقتصاد، فنی، مهندسی،
سوپر لینک خشگل دختر
خرت و پرت منزل،خودرو،کامپیوتر، موبایل و کیتهای الکترونیکی
فروش کتب الکترونیکی و نرم افزار آموزش زبان و سیستم ع
فیلم و سریال و کارتون های ایرانی و خارجی در رنگین کمان
سیسیلی صداقت
فروشگاه نرم افزارهای کاربردی رشته های گوناگون
نرم افزارهای تخصصی وآموزشی موبایل
لوازم الکترونیکی و تزیینی
بهترین دستبند، انگشتر، گردنبند، مدال، سرویس، گوشواربرای ایرانیان
لوازم آرایشی، لاغری، بهداشتی، عطر، ادکلن
بازی و سرگرمی های حادثه ای، اتومبیلرانی، فکری، ورزشی
نرم افزارهای سیستم عامل، طراحی گرافیک و برنامه نویسی
بهترین نرم افزار زبان های خارجی انگلیسی آلمانی فرانسوی عربی
گالری بهترین نرم افزار، کاربردی مکانیک، برق، الکترونیک، شیمی
بهترین نرم افزارهای بازی سرگرمی،حادثه ای، اتومبیلرانی،فکری
محصولات آرایشی و بهداشتی و کرم و آدکلن
فروشگاه نرم افزارهای نوکیاو موتورلا و سونی اریکسون و سامسونگ
لوازم بهداشتی آرایشی،عطر ، آدکلن ، لوازم لاغری و کرم
نرم افزارهای، مالی، اداری حسابداری، انبارداری
فروش کتب، مهندسی، روانشناسی، مدیریت، اقتصاد، لغتنامه، شعر،داستان
دستبند، انگشتر، گردنبند، مدال، سرویس، گوشواره، زیورآلات
نرم افزار کاربردی مکانیک، برق، الکترونیک، شیمی، معماری، عم
نرم افزار زبان های خارجی انگلیسی آلمانی فرانسوی عربی اسپانیایی
نرم افزار آموزشی درسی، دانشگاهی، کامپیوتر، فنی مهندسی،کودک
فروش نرم افزارهای گرافیکی و برنامه نویسی، س
فروشگاه نرم افزا سرگرمی و بازی و زیورآلات و ...
هدفی داری نداری؟ گذشته ها

» صفحات اختصاصی «

» لوگوی لینک دوستان «













» طراح قالب «